طرح عضویت حقوقی انجمن متخصصان گردشگری ایران

مقدمه
” بهبود درک عمومی از گردشگری و فرهنگ سازی مناسب برای توسعه آن”   و ”    کمک به تعمیق فرآیند خصوصی سازی  به مفهوم مردمی کردن مقوله گردشگری در حوزه مدیریت ،برنامه ریزی و اجرا ”   در زمره اهدافی است که برای تحقق محورهای توسعه دراین حوزه الزامی است .  دراین راستا  فراهم نمودن بستری مناسب که درآن شبکه ای از فعالان و متخصصان عرصه گردشگری به صورت فراگیر و همه جانبه جهت رشد و اعتلای این صنعت  تبادل افکار  و تشریک مساعی نمایند  کمک شایانی  به  پیشبرد   اهداف این صنعت می نماید.  لذا انجمن متخصصان گردشگری ایران به عنوان تشکلی که تحقق اهداف فوق را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده تلاش دارد  تا  ازطریق جذب اعضا ،  شبکه ای از سرمایه های انسانی متخصص و خلاق را در قالب شخصیت های حقوقی و حقیقی   برای شکوفائی   و اعتلای این  صنعت گردهم آورد.
به همین مناسبت  در راستای  بسیج نیروهای کارآمد و موثر با ماهیت حقوقی  ،   انجمن متخصصان گردشگری ایران با پذیرش عضویت حقوقی شرکت ها ، موسسات و دفاتر مرتبط با فعالیت های گردشگری با  استناد به بند 5 از ماده 7 اساسنامه خود ، در جهت عملیاتی نمودن اهداف پیش گفته گام بر می دارد.

مزایای عضویت حقوقی :
مزایائی که برای اعضای حقوقی این انجمن متصور است به شرح زیر می باشد:
1 – اعطای تخفیف برای حضور اعضای حقوقی در همایش هائی که متولی اجرای آن انجمن می باشد.
2 – اعطای تخفیف در برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف گردشگری که متولی برگزاری آن انجمن می باشد.
3 – ارائه مشاوره های علمی – تخصصی در زمینه های گردشگری توسط اعضای هیات مدیره 
4 – همکاری در تهیه و تدوین طرح‌های مطالعاتی ، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه گردشگری 
5 – همکاری و ارائه مشاوره در تدوین ضوابط و استانداردسازی فعالیت‌های مرتبط با گردشگری 
6 –  ارائه مشاوره در برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط در حوزه گردشگری
 7 – همکاری و ارائه مشاوره و ایده پردازی با هدف کارآفرینی و ایجاد خلاقیت در بخش گردشگری 

روند عضویت :
براساس درخواست شرکت ، موسسه ویا دفتر متقاضی عضویت ، هیات مدیره  انجمن در نخستین جلسه به موضوع درخواست رسیدگی و درصورت تناسب فعالیت با ماهیت کار انجمن ، عضویت حقوقی متقاضی مورد موافقت قرار خواهد گرفت. سپس دبیرخانه انجمن  اقدام به ارسال فرم عضویت حقوقی برای متقاضی نموده و با دریافت مدارک اعلامی ، فرم عضویت تکمیل شده و واریز حق عضویت ، لوح عضویت به نام شرکت ، موسسه و یا دفتر صادر خواهد گردید. میزان حق عضویت حقوقی براساس مصوبه هیات مدیره مبلغ 100.000.000 (یکصد میلیون ریال) برای مدت یک سال می باشد.
مشخصات لوح :
لوح تقدیمی به عضو حقوقی انجمن در ابعاد A3 و متن نوشتاری به صورت landscape تهیه می گردد.دراین لوح علاوه بر ذکر نام شرکت ، شماره ثبت و نام بالاترین مقام متقاضی درج و در قابی فاخر و ارزشمند مزین می شود.. همچنین لوگوی انجمن دراین لوح به شکل مناسبی کار خواهد شد.

                                                                             دبیرخانه انجمن متخصصان گردشگری ایران